טלי פיירשטיין

מיקוד שיווקי למרצים

*שם:  
*טלפון:  
אימייל:  
*הערה:  

  • מה צריך לעשות בכדי להתקבל להרצות ב TED

    בשנים האחרונים, ביחד עם העלייה בפופולריות ובחשיפה של ארגון TED,  
    מתרבים האנשים שמרגישים שבמה זו ראויה לסיפורם.  
    אם השאיפה החזקה שלך זה לעלות על במה באירוע TED רשמי, 
    המאמר הזה מיועד במיוחד לך.


    הקונספט מאחורי TED

    הסלוגן של TED הוא - רעיונות ששווה להפיץ.
    זהו ארגון ללא מטרות רווח, קהילה בינלאומית המקיימת כנסים ואירועים הנעים סביב הרצאות מעשירות,
    מרתקות ומופלאות הקשורות לרוח האנושית, למדע, היסטוריה, פוליטיקה, טכנולוגיה, חיים וחינוך
    ועוד עשרות נושאים - ששווה להפיץ לאנושות.

    הרצאת TED , הנקראת שיחה באנגלית [TED Talk] היא בתוך מסגרת זמן של 18 דקות או פחות.
    רעיונות מורכבים ככל שיהיו, קונספטים מופשטים - כולם צריכים להיכנס למסגרת זמן מוגבלת של פחות מעשרים דקות.
    הזמן שבדרך כלל לוקח לאנשים להציג את עצמם, צריך להספיק להעברת הרצאה שלמה. 
    הפורמט מצריך למדוד כל מילה, לחשוב מאתיים פעם על כל משפט, לוודא שכל נקודה מובילה לבאה בתור -
    בצורה אלגנטית ומדויקת. זה כמו להרכיב ריקוד - הכוריאורגארפיה של המילים.

    רק התמצית, רק הטוב ביותר, רק הענייני ביותר, רק הברור ביותר - יכנס לתוך תוכן ההרצאה הסופי.

    כמי שבאה מרקע מקצועי של יותר מעשור בתחום הכנסים עסקיים,
    שם מסגרות הזמן נעות בין 10- 45 דקות, הוכשרתי באופן טבעי לתת מענה דווקא למסגרות זמן קצרות. 
    המדריך הבא יסייע לך להכין את עצמך טוב יותר לבמה המופלאה מכל.

    עוד על הקונספט, ההיסטוריה ופרטים מרתקים אחרים -  באתר TED העולמי

    5 הצעדים שצריך לעשות בכדי להיות מוזמן לאירוע TED

    1. לגבש את הקונספט העיקרי של הרצאתך
    דוברים רבים אומרים לי שהם מעוניינים ורוצים להרצות בTED.
    אבל כשאני שואלת "להרצות באיזה נושא?  או להרצות על מה?"
    כאן הם נתקעים, ולאחר מספר שניות פולטים לעברי "את הסיפור שלי!  כמובן... "  

    ובכן, הרצאות TED אינן נוסבות על סיפורי חיים.  
    הן נוסבות סביב רעיון, תשוקה, קונספט. 
    הצעד הראשון שיש לעשותו, הוא לעבד, לתכנן, להרכיב קונספט ברור להרצאה שלך .
    באיזה תחום ההרצאה שלך יושבת?
    מה הרעיון המרכזי שאותו למדת כתוצאה מהניסיון שלך? [ניסיון חיים, ניסיון מקצועי - שילוב של השניים... ] 
    מה אחרים יכולים להבין מהרעיון שלך? 

    בטופס הבקשה הרשמי רשומים 16 תחומים שונים. השראה הוא לא אחד מהם.
    הרצאות המכנות את עצמם מראש כ"הרצאות השראה"  - נפסלות אוטומטית. 
    המטרה של טד היא להפיץ רעיונות.
    רעיון טוב ממילא נותן השראה לשומעיו, זו לא יכולה להיות מטרת השיחה [talk] .

    כדאי וחשוב להסתכל על מגוון הרצאות שכבר ניתנו בפלטפורמה זו ולראות 
    את החוקיות שעובדת שם.  איזה נושאים מדוברים? מה שמות ההרצאות ?  

    **צילום מסך מטופס פניה רשמי להרשם כדובר באירוע TED



    2. פיתוח הנקודות העיקריות בהרצאה 
    אחרי פיתוח הרעיון המרכזי,  ולפני הגשת הבקשה הרשמית, כדאי לוודא שההרצאה שלנו מתחילה לקבל כיוון הדוק, ברור ומובנה. 
    ואת זה אפשר לעשות רק אחרי שגיבשנו את הנקודות העיקריות בתוכן. 
    פיתוח תוכן הוא אומנות בפני עצמה, אך הטיפ הגדול ביותר שאוכל לתת כאן בקצרה היא -
    חשוב/ חשבי איזה תת כותרות אפשר לתת לנושא הגדול שנבחר. 

    למשל, אם אני רוצה להעביר את הרעיון על כוחו של מגע אתחיל בתיאור מהו מגע ואיך מגע נכנס לתוך חיי.
    איך בחוויה האנושית והפרטית שלי - מגע הוביל לתוצאה חיובית. 
    מיתוך הפרטי אצא אל הכללי - מה עולם המחקר אומר על התופעה,
    מה אני רוצה להגיד באופן אוניברסלי על מגע,
    ולבסוף אסיים בהצעה לפתרון - 
    איך אני מציע שאנשים יכנסו לחיים את ההטבות והתועלות שמגע מציע [נניח למשל, חיבוק יומי עם אדם אהוב]

    הנה דוגמא נוספת:
    נניח שההרצאה מדברת על עתיד העבודה האנושית. הרי ידוע שיש כל הזמן מקצועות / תחומי עיסוק הנעלמים מהמפה העולמית ומקצועות חדשים נולדים [למשל - הכנת דוברים לכנסים ולהרצאות :-)] 

    הרצאה כזו יכולה להתחלק לתת הנושאים הבאים:

    • הצגת הבעיה - אדפטציה [או אי האדפטציה]  של האנושות למקצועות החדשים [הכשרות, תשתיות וכו' ] 
    • החוויה האנושית האישית של הדובר בהקשר הזה - אולי דובר זה היה מעורב בייצור טכנולוגיה שגורמת להעלמת מקצוע מסויים... ? 
    • לאן האנושות הולכת ומה האלטרנטיבות
    • איך אנחנו כחברה צריכים להשתנות בכדי להכיל את השינויים הללו טוב יותר.

    • אלו היו רק שתי דוגמאות מיתוך אפשרויות רבות של פיתוח תוכן.  

    • 3. להתחיל להתאמן
      רוב האנשים מתחילים להתאמן על משהו רק אחרי שמאשרים להם שזה קורה.
      אין טעות גדולה מזאת כאשר מדובר באירוע מסוג זה. 
      מדוע? 
      כי בדרך כלל יעדכנו אתכם חודש וחצי -חודשיים לפני. 
      זה לא מספיק זמן להביא את עצמכם למוכנות שיא כפי שנדרש מבמת TED. 
      כמו כן, יש כאן את העניין של יצירת מציאות.
      אם אני כבר מתאמנת על הרצאת TED  משלי, אני קרובה יותר למימוש החלום.

      נקודה נוספת וחשובה היא שהרצאות TED רשמיות נמסרות באנגלית. 
      מכיוון שזו לא שפת האם שלנו, נדרשת הכנה אף יותר ארוכה כי יש גם את העניין 
      של להתרגל לדבר בשפה זרה.  

      4. להגיש בקשה באמצעות טופס רשמי באתר של TED
      הגשת הבקשה היא פשוטה. טופס אחד בודד, מקוון, שבו אתם מספרים בקצרה על עצמכם.

      מה להכין מראש:

    1. לצרף קישור לוידיאו שלך בזמן הרצאה- בפעולה. 
    זהו עניין בפני עצמו: יש לייצר הזדמנות להופעה מול קהל, לצלם, לערוך ולעלות ליוטיוב.
    אפשר גם לצלם את עצמכם ללא קהל, פשוט עומדים מול המצלמה ונותנים את הופעת חייכם. 
    זה מחזיר אותנו לנקודות 1, 2 , ו - 3. [לבחור קונספט, לפתח אותו לנקודות עיקריות ולהתאמן]

    2. אתם נדרשים לצרף מאמר שכתבתם [הקשור ישירות לנושא המוצע ] או לאתר שלכם. 
     
    כאן יש קישור לטופס הבקשה הרשמי. 

    5. להחליט שהולכים עם זה עד הסוף
    יתכן מאד, שלא יקבלו את הרצאתכם בפעם הראשונה שבה תגישו את ההצעה.
    זה לא אומר שהרעיון אינו טוב. יתכן שכרגע, נושא הכנס הספציפי לא מתאים לקונספט שהצגתם. 
    זה המקום להזכיר שיש מספר אירועי TED רשמיים בשנה ואבל יותר מזה,
    נכון לכתיבת שורות אל יש מעל 1665 אירועי TEDX [אירועים רשמיים מקומיים] ביותר מ 130 מדינות בעולם. 
    אתם יכולים להגיש את בקשתכם שוב ושוב - לאירועים המקומיים עד אשר יקבלו את הרצאתכם.
    בזמן ההמתנה לאישור המיוחל - תעלו על כמה שיותר במות רלוונטיות, גם אם הן לא במות של TED
    ותתאמנו. 

    זהו, זה כל הסוד. 
    לעשות. לסמן מטרה ולפעול. 
    אני מאחלת לך שהשנה תהיה השנה שלך 
    בכל במה שתבחר לפגוש את הקהל שלך 

    בהצלחה- טלי. 

    עדיין לא מנוי/ה לרשימת התפוצה שלי? 
    כנס/י לכאן, מלא/י את המייל שלך וקבל/י במתנה חוברת הדרכה 
    "שלושת הצעדים הראשונים לבניית הרצאה עסקית" 

BizMakeBiz פותח ע"י