טלי פיירשטיין

מיקוד שיווקי למרצים

*שם:  
*טלפון:  
אימייל:  
*הערה:  

  • פרזנטציה מנצחת: לנקות את התוכן שלך - פוסט חגיגי לקראת פסח

    חברים, סדר, ארגון וניקיון הינם ערכים נהדרים, כמעט בכל מישורי החיים:
    בבית
    בעבודה
    במשרד
    במטבח
    וגם – בהרצאות.
    הפוסט הזה כולו מיועד לכמה עקרונות חשובים בדרך להסרת תוכן מיותר ומבלבל בהרצאות שלכם.

    5 עקרונות בזק לארגון התוכן שלכם כך שההרצאה תרגיש "נקייה" – נגישה, ברורה, קוהרנטית, מאורגנת ומניעה לפעולה

    1.  מגדלור:
         לפני הכל,  הגדירו לעצמכם במשפט אחד – מה הכי חשוב שאנשים יבינו מההרצאה שלכם
         זה יצור לכם מגדלור וכמו ספינה שצריכה להיכנס לנמל, תוכלו כל הזמן להסתכל על המשפט הזה ולראות                  
    שאתם לא סוטים מהמסר המרכזי בזמן שאתם מפתחים את התוכן, מוסיפים פרקים ודוגמאות. 
         זה יסייע לכם לשמור על קו נקי ופשוט. 

    2. בניית השלד
        מיד אחרי שרשמתם לעצמכם את המסר העיקרי שתרצו להעביר, רשמו לכם בנקודות, מה הידע החדש שתרצו         ללמד את משתתפי ההרצאה שלכם בזמן ההרצאה.  לא צריך ללמד הכל, וגם לא צריך ללמד את כל הסודות             שלכם. אבל חייבים ללמד משהו – אחרת איך תוכיחו שאתם אוטוריתה בתחום הידע שלכם?
        כתבתם כמה נקודות? יופי.
        בדקו שוב שהנקודות הללו תומכות במסר העיקרי שאתם רוצים להעביר. 
        לא תומכות? – החליפו אותן בנקודות ידע אחרות.

    3. פיתוח ותכנון התוכן
         אחרי שהחלטתם על תתי הנושאים שעליהם תדברו (אותן נקודות ידע שתרצו לשתף את משתתפי ההרצאה) –          הכניסו את הפורמט הבא:  תת נושא – עיקרון מנחה בנושא זה, הסבר, דוגמא, סיפור ממחיש. רשמו את התוכן          שלכם לפי הפורמט הזה והמודל ישמור שלא תסטו מהנקודות העיקריות.

    4.  לפשט, לפשט לפשט.  
         אחרי שיש בידכם הרצאה כמעט גמורה, תנו הרצאה זו מול מישהו שאינו מבין כלל בתחום. אם הוא מבין ומצליח        לעקוב אחרי מה שאתם אומרים,  מעולה. אם הוא לא מבין – אתם חוזרים לשולחן העבודה ומתחילים לפשט את        הדברים. להסביר טוב יותר, פשוט יותר, בגובה העיניים ולתת דוגמאות שממחישות טוב יותר את הפואנטה                שרציתם להגיד.

    5. ארגון התוכן – התחלה, אמצע וסוף  
        כמו מאמר בעיתון, שבו יש כותרת, כותרת משנה ומספר פסקאות שלכל אחת מהן יש כותרת קטנה משל עצמה,       כך גם הרצאה צריכה להיכתב. 
        בהתחלה אנחנו מדברים על הנושא הגדול, נותנים סקירה או מבוא ומחברים את התיאוריה לתועלת – כלומר מה       ישתנה בחייהם של אנשים בעקבות ההרצאה שהם עומדים להקשיב לה עכשיו.
        באמצע, נכנסים לתוך התוכן ומפרטים את נקודות הידע, משתמשים בדוגמאות וסיפורי מקרה שממחישים את           הנקודות ומניעים לפעולה.
        בסוף – מחברים את הצורך של הלקוח עם הצעה עסקית אטרקטיבית.

        אם התוכן נבנה נכון, הלקוחות המתאימים ישמחו לקבל פתרון לצורך שלהם בדמות השירות שלכם.

    מעניין אתכם שמוע עוד על כללי הזהב להפיכת תוכן להרצאה שיווקית ממוקדת ומדויקת? 
    בסמינר "סודות ההרצאה השיווקית"ב -17.04, תמצאו את כל התשובות. 
    כנסו ללינק ותמצאו את כל הפרטים. 



     


     
BizMakeBiz פותח ע"י