טלי פיירשטיין

מיקוד שיווקי למרצים

*שם:  
*טלפון:  
אימייל:  
*הערה:  

  • איך הופכים הרצאה למעניינת, רלוונטית ומרתקת עבור קהלים?

    • הרצאות היא דרך פופלרית וכיפית להעביר ידע ומידע. אך פעמים רבות משתתפי הרצאות מרגישים מאוכזבים כי המרצה לא השכיל לארגן ולערוך את תוכן ההרצאה בצורה מעניינת, קליטה פשוטה ומחברת ולא דאג למצגת מעניינת.
    • המאמר הזה הוא עבור מרצים, דוברים ובעלי עסקים – שרוצים להנגיש את התוכן שלהם לקהלים מגוונים ורוצים להגיש את ההרצאה – קולחת, קלילה וזורמת – והחשוב ביותר כזו שגורמת למשתתפים לרצות עוד מהתוכן הזה.

    חמישה עקרונות לארגון תוכן בהרצאות:

    מטרה:
    העיקרון המנחה הראשון במעלה בתכנון וארגון תוכן הוא השאלה – מה מנסים להשיג באמצעות
    התוכן הזה. תמיד תהיה מטרה כלשהי או אג'נדה כלשהי – כי זהו הבסיס לתקשורת והעברת מסרים. יש לנו משהו להגיד, יש לנו סיבה להגיד את זה ואנו רוצים שהמסר יצא הכי ברור והכי מדויק שרק אפשר. לכן לעולם לא נוכל לתכנן מסר ברור אם לא ברורה המטרה שלשמה המסר נולד. לכן, בכדי להתחיל לארגן את התוכן, נרצה לדייק את המטרה ולא רק זה, ממש לכתוב לעצמנו מה ההרצאה הזו אמורה לקדם עבורנו.

    מה הכי יעניין את הקהל שלך?
    לא פעם אנחנו מגיעים להרצאה דווקא מהמקום האקדמי, התיאורטי, או מהמקום של הידע.
    אך אם נעצור רגע אחד ונחשוב מה באמת מעניין אנשים – נגלה שמה שהכי מעניין זה איך לייצר שיפור בחייהם. 
    לא משנה איזה שיפור זה- בריאותי, תקשורתי, עסקי, זוגי , פרטי , אישי. אנשים רוצים ללמוד משהו חדש על הבעיה שלהם – כלומר, הם רוצים שמישהו יחדש להם לגבי סוגי הפתרון הקיימים ויראה להם דרך לשיפור עצמי.
    בכל מקום שאנחנו מציפים את הצורך ומדברים באותו הזמן על פתרון – אנשים מוצאים את זה רלוונטי עבורם. כאשר יש רלוונטיות יש הקשבה ואז גם אפשר לייצר הנעה לפעולה עבור הקהל המתעניין.
    אפשר לייצר רלוונטיות לקהל גם אם מדברים על נושא כללי - למשל היסטוריה, פוליטיקה או תקשורת. כל מה שצריך לעשות זה להכניס לתוך התוכן דוגמאות שהופכות את העיקרון המדובר או הדוגמא המדוברת למשהו שרלוונטי לחייו של המקשיב כאן ועכשיו.

    עבד של הזמן:
    בהעברת הרצאה, המרכיב החשוב ביותר שיש לקחת בחשבון הוא הזמן שעומד לרשותנו. הרצאה בת 15 דקות אינה דומה בתכנון שלה להרצאה בת שעה וחצי. בכדי לבנות תוכן המתאים למסגרת הזמן, יש לבחור ראשי פרקים מרכזיים (נושאים, מסרים מרכזיים) ולפתח אותם לכדי פסקאות רשומות בדף וורד פשוט (כן, מילה במילה). ניתן לדבר דף A4  סטנדרטי בכ – 3 עד 4 דקות. (לא להקריא אותו, לדבר אותו) . עשו חישוב בכדי להעביר הרצאה בת 10 דקות צריך לפחות 3 דפים. בכדי להעביר הרצאה פרונטאלית בת שעה צריך לפחות 18 דפים. זה נותן לנו אינדיקציה טוב לגבי האם בחרנו תוכן שמספיק למלא את הזמן.

    בדיקת קשב והבנת הנשמע: 
    לאחר שכתבתם את הרצאתכם מילה במילה על הדף, בקשו ממישהו שיקשיב לכם. במיוחד רצוי אדם שאינו מצוי בתחום ההרצאה. אם אדם זה מאבד אתכם, מתבלבל, לא מבין על מה אתם מדברים, כדאי שתשבו לכתוב עוד קצת. מושגי לקסיקון תוציאו והכניסו הגדרות פשוטות והסברים פשוטים. בכל מקום שאתם מרגישים קצת מסורבלים-  רדו לדבר בגובה העיניים. אל תניחו שאדם מבין.
    אל תניחו שאדם עוקב אחריכם – וודאו שאתם נותנים לו סיבה להמשיך להיות מרותק.

    התייחסות לכל סוגי הקהלים
     האנושות מחולקת לשלושה סוגי אנשים ברמת הקשב – שמיעתיים, ראייתיים וקינטים. כלומר, אנשים שקולטים הכי טוב דרך שמיעה, או דרך ראיה, או דרך תנועה ותזוזה. כאשר אתם מתכננים את התוכן שלכם ודאו כי אתם א. מדברים ברור.  ב. מלווים את הרצאתכם בשקופיות או עזרים טכניים כמו מצגת , סרטון וכו'. ג. נעים וזזים בחלל (אך לא בהגזמה) ומייצרים הפעלה לקהל באמצעות קימה, השתתפות, הגעה לבמה, שאילת שאלות (שמצריכה מהקהל לקום) ועוד. לחצו כאן ללמוד עוד על הפעלות קהל. 

    נסו לקחת את חמשת העקרונות הללו להשתמש בהם בהרצאה הבאה שלכם. 
    בהצלחה. 

    טלי. 

BizMakeBiz פותח ע"י