טלי פיירשטיין

מיקוד שיווקי למרצים

*שם:  
*טלפון:  
אימייל:  
*הערה:  

  • לדבר מול קהל: להביא יותר לקוחות לעסק

    לא משנה מאיזה תחום העסק שלך ולא משנה מה המוצר –
    אפשר לייצר תנועת לקוחות שוטפת לעסק בעזרת הרצאות שיווקיות.
    מהן הרצאות שיווקיות ואיך המנגנון הזה יכול לעבוד בשבילך – במאמר הזה.

    מהי הרצאה שיווקית?
    בעלי עסקים רבים וגם חברות וארגונים משתמשים בערוצים רבים על מנת לשווק ולמשוך לקוחות פוטנציאליים.
    אחת הדרכים היותר אפקטיביות לשווק ולהכניס לקוחות לעסק הינו הרצאות מול קהל.
    כן, לדבר מול קהל מביא לקוחות.
    אבל, חייבים לעשות את זה נכון והסוד טמון בהגדרת הצורך ובהצגת הפתרון.  

    הרצאה שיווקית היא הרצאה מקצועית שבה הדובר / המרצה,
    מציף סוגיות בתחום התמחותו ע"י נתינת ערך למשתתפים,אך לצד הידע שנמסר במהלך ההרצאה
    יש גם התייחסות לצרכי הלקוח והצגת תכלית של הפתרון אותו נותן המומחה.  
    או במילים פשוטות: 
    בזמן ההרצאה הקהל לומד משהו חדש שאפשר ליישם אותו מיידית בעסק, סביב בעיה כלשהיא (עסקית , אישית וכו') שיש לקהל, תוך שהמרצה מציג את הפתרון שלו לבעיה זו.

    כל במה היא הזדמנות שיווקית
    דיבור מול קהל יכול להתקיים בפלטפורמות ובבמות הבאות:
    אירוע עסקי סביב התחום שלך, נתינת חסות בכנס מקצועי, הפקת אירוע משלך עבור לקוחותיך ולקוחות פוטנציאליים. לתוכן ההרצאה עצמו יש חשיבות עצומה ואפשר לבנות הרצאה שיש בה כפתורים המניעים לפעולה, אך גם לצעדים לפני ואחרי ההרצאה יש חשיבות מכרעת.

    על מנת שהערוץ השיווקי הזה באמת יהיה אפקטיבי ויצור תוצאות עסקיות רצויות
    חייבים להתקיים מספר תנאי יסוד:


    1. מיקוד ורלוונטיות:
    רק כאשר אנחנו מדברים לקבוצה או קהל שהנושא רלוונטי עבורם נוכל לייצר מהם לקוחות שירצו להמשיך איתנו הלאה ולקנות מאיתנו. לכן יש חשיבות גדולה מאד למסרים במהלך ההרצאה וגם למסרים שנמסרו לפני ההרצאה (בזמן השיווק של ההרצאה עצמה). אחת הדרכים למשוך קהל רלוונטי היא באמצעות שם הרצאה מדויק שלוקח בחשבון את הצורך הגדול ביותר של הקהל + הפתרון שאנו מצעים. 

    2. ערך אמיתי:
    על מנת שדיבור בפני קהל היה אפקטיבי עלינו לייצר ערך אמיתי לקהל.  קהל אשר מגיע להרצאה שיווקית (בין אם היא במהלך כנס מקצועי או אם היא אירוע בפני עצמו) מגיע בכדי לפתור בעיה או לשמוע על פתרון לבעיה או צורך הקיימים בחייו) לא מגיע בכדי שימכרו לו משהו נוסף. עליו לקבל ערך אמיתי בזמן ההרצאה, גם אם המטרה העסקית היא לעורר את הצורך ואת הסקרנות להמשך תהליך או רכישה של מוצרים נוספים.
    יהיו משתתפים בהרצאה שלא ימשיכו הלאה. עליהם להרגיש שלא בזבזו את זמנם או כספם ובכל זאת הם קיבלו משהו יישומי אחד שהם יכולים לקחת לחייהם ולשפר את מצבם בתחום הבעיה שבגינה הם באו לשמוע את ההרצאה.

    3. ארגון התוכן באופן שיווקי: 
    ארגון תוכן באופן שיווקי מדבר על בחירות וזויות תוכן. מה מיתוך ים הידע וכל פרטי המידע שאפשר למסור בתוך זמן קצר של 10 דקות או חצי שעה  - אנו נכניס להרצאה. כמו כל מאמר או ספר ערוכים היטב, כך גם הרצאה שבנויה נכון יכולה לסייע לרתק את המשתתפים ולגרום להם להתעניינות ותאבון מוגברים במוצר או בשירות. ארגון תוכן נכון יכול לעזור לך למכור יותר בכל הרצאה.  

    סיכום:
    לדבר מול קהל ולהרצות באופן ממוקד ומדויק לקהל שהוגדר היטב יכול לשכנע מתעניינים להמשיך איתך הלאה למוצר או שירות נוסף שמוצע במהלך ההרצאה. ארגון תוכן נכון ומדויק, שזירת דוגמאות רלוונטיות למתעניינים, נגיעה עמוקה בצורך והצגת הפתרון שלך כאופטימאלי עבור צרכי הלקוח וכאביו, תעזור לך להביא זרם לקוחות בלתי פוסק לעסק שלך.


     
  • רוצה לשמוע עוד על השיטה?

BizMakeBiz פותח ע"י