טלי פיירשטיין

מיקוד שיווקי למרצים

*שם:  
*טלפון:  
אימייל:  
*הערה:  

  • איך להרצות ביחד עם מצגת פאוור-פוינט?

    הבנות חדשות בנושא כתיבת פרזנטציה אפקטיבית ולשימוש נכון יותר במצגת בזמן הרצאה
    או במילים אחרות... איך לגרום למצגת לעזור לך יותר בזמן ההרצאה 

    זווית ראשונה:  

    מצגת פאוורפוינט היא כלי, אמצעי להמחשה והעברת מסרים.
    היא לא קודמת למרצה ובוודאי שלא עומדת בזכות עצמה. (יש מצגות שאכן עומדות בזכות עצמן, אך אלו לא המצגות עליהן מדובר במאמר זה ) הסיבה שבגינה הוזמן המרצה להעביר את הרצאתו היא
    כי הוא מומחה בתחומו או בעל ניסיון וידע שאין לאחרים. אנשים רוצים לשמוע אותו. המצגת אינה אלא עזר טכני.

    זווית שנייה:
    בהתחשב בתובנה שנכתבה בזווית הראשונה, הזווית השנייה מגלה לנו שקהל יודע לעשות רק דבר אחד בכל פעם. או להקשיב, או לקרוא. והקריאה בדרך כלל גוברת . כלומר אם באותו הרגע גם מדברים אלי וגם נותנים לי לקרוא משהו, אני מתרכזת בלקרוא ולא לשמוע.  המשמעות של זה היא שבכל פעם שאתם שמים שקופית עם מלל שהוא יותר משורה אחת במצגת, באותו רגע, הקהל שלכם מפסיק לשמוע אתכם ומתחיל לקרוא את מה שכתוב בשקופית.
    אז תוודאו שאין לכם אף שקופית באף מצגת שהיא יותר משורה אחת. (אפשר לשים מספר שורות, אבל לחשוף באמצעות אנימציה בכל פעם משפט אחד בודד)

    זווית שלישית:
    אם יש לכם משהו ממש חשוב להגיד, או שאתם רוצים את תשומת הלב המלאה של הקהל או רוצים ליצר דרמה -  השתמש בכפתור B שעל המקלדת. זה יחשיך את המסך.  כך לא יהיו לכם מתחרים על תשומת הלב של השומעים. בכדי להחזיר את המצגת בחזרה יש ללחוץ שוב על מקש B.

    זווית רביעית:

    כדאי מאד להתחיל לתכנן את השקופיות במצגת אחרי שתכננתם את ההרצאה כולה. אחרי שישבתם וכתבתם לעצמכם – כותרת, נושא, תתי נושאים ופיתחתם לעומק את כל אחד מהנושאים הללו על דף נייר או בוורד. רק אחרי שההרצאה כתובה ורצוי מילה במילה, תתכננו איך יראו השקופיות שילוו אתכם בהרצאה.

    זווית חמישית:
    תמונה שווה אלף מילים. סרטון שווה אלף תמונות. השתמשו בויזואליה במקום בטקסטים.
    זה יגע בקהל שלכם ברמת הרגש ויסייע לכם להעביר מסרים בלתי מילוליים.

    סיכום:
    העברת הרצאה אפקטיבית דורשת מיומנות כפולה. גם לארגן תוכן תוך הבנה עמוקה לגבי מה הקהל שלך ומה הזווית שהכי תעניין אותו וגם תניע אותו לפעולה אך גם מיומנויות פרזנטציה כמו שפת גוף, עבודה עם קהל, העברת מסרים, יכולת אלתור ועוד. כאשר המצגת עצמה – ככלי עזר היא מדויקת, ממוקדת וברורה, היא עוזרת למרצה להעביר באופן זורם וחלק יותר את ההרצאה ומסייעת לו להגיד את כל מה שהתכוון ובדיוק רק מה שהתכוון.

    רוצים לדעת עוד בנושא? למשל איך מפעילים קהל? לחצו כאן


     
BizMakeBiz פותח ע"י