טלי פיירשטיין

מיקוד שיווקי למרצים

*שם:  
*טלפון:  
אימייל:  
*הערה:  

  • מומחיות בבניית הרצאות ומיקוד תוכן | מומחיות חדשה נולדה

    אנשים רבים נדרשים לעמוד מול קהל – מנהלים, מרצים, בעלי עסקים, מנהיגיםו להעביר מסר. 
    התהליך שבו נחליט על מה נדבר ומה נגיד נקרא תכנון הרצאה או בניית הרצאה. 
    החשיבה על התוכן, מתחילה דבר ראשון בהגדרת המטרה שלי. 
    שאלות כמו - מה אני רוצה להשיג מקהל זה? 
    מה אני רוצה שהם ידעו או יבינו? 
    ואיך להניע אותם להעביר את המסר הזה הלאה ? 
    מסייעות לי להגדיר מטרה זו.
    בניית הרצאה – מתחילה תמיד במטרה. 
    זו יכולה להיות הרצאה מול נציגי האו"ם, בפני אנשי מקצוע, חברי דירקטוריון או מול קהל רחב – 
    לא משנה בכלל מה נושא ההרצאה – העיקרון תמיד יישאר זהה. 
    בכדי להחליט מה יכנס פנימה לתוך התוכן- אנו חייבים להחליט קודם כל על המטרה שלנו. 
    מטרה עסקית, פוליטית או אישית – תמיד נרצה להפעיל את האנשים שמולם נדבר. 
    תמיד יש משהו שצריך לקבל מהם. ותמיד תמיד תמיד – אנחנו צריכים לתת ערך בתמורה.
    לתת ערך – להניע לפעולה. 
    היום אנשים רבים מדברים על לתת ערך ללקוחותיהם, או לשומעים אותם. 
    אך בואו נבין רגע מהו אותו ערך.  
    ערך הינו מומחיות, ידע מקצועי שנצבר, או תובנה נרכשת – ארוז באופן יישומי. 
    עצות, טיפים, כלים – כל אלו הם ערך – כי הם מוגשים ללקוח אחר שהם עברו עיבוד ואריזה מחדש. 
    ערך ארוז באופן מהודק יניע אנשים לפעולה כי הם רוצים לגעת עוד ועוד בערך זה – בתובנה, בידע ובכלים המעשיים שמוגשים להם ע"י המרצה.
    האם יש דרך מסוימת לבנות הרצאה?
    כן, אך היא הולכת מעבר לסידור נושאים ותתי נושאים. 
    אנשים מיומנים המעבירים הרצאות רבות, יודעים לחלק את הרצאתם למספר סוגיות מפתח, כאשר כל סוגיה כזו מתחלקת שוב לתתי נושאים. 
    כך שמתקבלת הרצאה קוהרנטית ולוגית. 
    אך בזה לא מסתיימת העבודה - ותורת בניית הרצאות מדויקות מגיעה עמוק יותר. 
    במיוחד כאשר אלו הרצאות מבוא, המיועדות למכירת שירות או מוצר. 
    במקרים כאלו – יש חשיבות עליונה בהצגת הפתרון כדרך מענה על הצורך תוך העלאת ערך.  
    כלומר קבלת כלי יישומי שאדם יכול לקחת ולנסות ליישם בחייו מיידית לאחר ההרצאה.
    והכי חשוב – לדעת מה להוציא מההרצאה 
    אחד הדברים שמומחים בתחומם מאד אוהבים לעשות הוא לתת את הידע שלהם. 
    לשפוך מאסות של חומר ולהעניק לקהל יותר ממה שהם מסוגלים לקבל. 
    אחד הכלים החשובים ביותר שמסייעים לערוך את התוכן נכון יותר, הוא לשאול את השאלה – במה פיסת המידע הזו תורמת לי? 
    האם הכנסתה מקדמת אותי לנתון החשוב הבא, או מבלבלת ויוצרת כיסי "במאמר מוסגר". 
    אם התשובה היא כן – נהדר. אם הנושא הזה מבלבל, לא מקדם ולא תורם – הוא צריך למצוא את עצמו החוצה מההרצאה.
    אנשים רבים נדרשים לעמוד מול קהל – מנהלים, מרצים, בעלי עסקים, מנהיגים ו להעביר מסר. 
    התהליך שבו נחליט על מה נדבר ומה נגיד נקרא תכנון הרצאה או בניית הרצאה. 
    החשיבה על התוכן, מתחילה דבר ראשון בהגדרת המטרה שלי. 
    שאלות כמו - מה אני רוצה להשיג מקהל זה? מה אני רוצה שהם ידעו או יבינו? ואיך להניע אותם להעביר את המסר הזה הלאה ? מסייעות לי להגדיר מטרה זו.
    בניית הרצאה – מתחילה תמיד במטרה. 
    זו יכולה להיות הרצאה מול נציגי האו"ם, בפני אנשי מקצוע, חברי דירקטוריון או מול קהל רחב – לא משנה בכלל מה נושא ההרצאה – העיקרון תמיד יישאר זהה. 
    בכדי להחליט מה יכנס פנימה לתוך התוכן- אנו חייבים להחליט קודם כל על המטרה שלנו. 
    מטרה עסקית, פוליטית או אישית – תמיד נרצה להפעיל את האנשים שמולם נדבר. 
    תמיד יש משהו שצריך לקבל מהם. ותמיד תמיד תמיד – אנחנו צריכים לתת ערך בתמורה.
    לתת ערך = להניע לפעולה. 
    היום אנשים רבים מדברים על לתת ערך ללקוחותיהם, או לשומעים אותם. אך בואו נבין רגע מהו אותו ערך.  
    ערך הינו מומחיות, ידע מקצועי שנצבר, או תובנה נרכשת – ארוז באופן יישומי. 
    עצות, טיפים, כלים – כל אלו הם ערך – כי הם מוגשים ללקוח אחר שהם עברו עיבוד ואריזה מחדש. ערך ארוז באופן מהודק יניע אנשים לפעולה כי הם רוצים לגעת עוד ועוד בערך זה – בתובנה, בידע ובכלים המעשיים שמוגשים להם ע"י המרצה.

    האם יש דרך מסוימת לבנות הרצאה?
    כן, אך היא הולכת מעבר לסידור נושאים ותתי נושאים. 
    אנשים מיומנים המעבירים הרצאות רבות, יודעים לחלק את הרצאתם למספר סוגיות מפתח, כאשר כל סוגיה כזו מתחלקת שוב לתתי נושאים. 
    כך שמתקבלת הרצאה קוהרנטית ולוגית. אך בזה לא מסתיימת העבודה - ותורת בניית הרצאות מדויקות מגיעה עמוק יותר. 
    במיוחד כאשר אלו הרצאות מבוא, המיועדות למכירת שירות או מוצר. 

    במקרים כאלו – יש חשיבות עליונה בהצגת הפתרון כדרך מענה על הצורך תוך העלאת ערך. כלומר קבלת כלי יישומי שאדם יכול לקחת ולנסות ליישם בחייו מיידית לאחר ההרצאה. והכי חשוב – לדעת מה להוציא מההרצאה.

    אחד הדברים שמומחים בתחומם מאד אוהבים לעשות הוא לתת את הידע שלהם. 
    לשפוך מאסות של חומר ולהעניק לקהל יותר ממה שהם מסוגלים לקבל. אחד הכלים החשובים ביותר שמסייעים לערוך את התוכן נכון יותר, הוא לשאול את השאלה – במה פיסת המידע הזו תורמת לי? האם הכנסתה מקדמת אותי לנתון החשוב הבא, או מבלבלת ויוצרת כיסי "במאמר מוסגר". אם התשובה היא כן – נהדר. אם הנושא הזה מבלבל, לא מקדם ולא תורם – הוא צריך למצוא את עצמו החוצה מההרצאה.


     
BizMakeBiz פותח ע"י