טלי פיירשטיין

מיקוד שיווקי למרצים

*שם:  
*טלפון:  
אימייל:  
*הערה:  

  • ארגון תוכן בהרצאה שיווקית | איך מחליטים מה יכנס?

    כלים שימושיים לבניית הרצאה. 
    אנשים המומחים בתחומם, מחזיקים ידע רב ועמוק היכול להתפרס על פני נושאים רבים. 
    בניית הרצאה היא בעצם, בחירת התוכן המדויק והזווית שממנה רוצים להגיש את הנושא - וזהו אתגר גם למרצים המנוסים ביותר.  
    מרצים ובעלי עסקים רבים תוהים בינם לבין עצמם האם יש כלים או שאלות שאפשר לשאול 
    בכדי לדייק את בחירת הנושאים והביא זוויות רלוונטיות עבור המשתתפים
    ואכן יש - בחרתי לתת לכם במאמר זה 3 כלים ראשוניים מאד
    כלי ראשון:
    הגדרת מטרה השאלה הראשונה שעליה נענה לפני בחירת זווית היא – מה מטרתי בהרצאה.
    אם המטרה היא היכרות וחשיפה – נכון יהיה לבחור בזווית רחבה של הנושא, זווית עקרונית אולי. 
    זווית שתוכל להראות את כל קשת האלמנטים בנושא זה – מה שיאפשר לנו אולי לגרום לכך שבעתיד נוזמן להציג את שאר האלמנטים יותר לעומק.
    אם המטרה מכוונת למשהו ספציפי מאד- לדוגמא מאמן אישי שרוצה לעבוד עם מאומנים שגרים רחוק והוא מציע עבודה דרך הסקייפ. 
    במקרה כזה יהיה נכון בין היתר לטפל גם בסקייפ כאמצעי לא שגרתי להתקשרות ולפוגג פחדים והתנגדויות של משתתפים סביב נושא זה.
    אם המטרה היא לגרום ולגרות אנשים להירשם לסדרה של הרצאות סביב נושא מסוים, נניח יפן במאה ה-17, 
    יהיה נכון לתת טעימה קטנה מכל נושא בסדרת ההרצאות בזמן הרצאת המבוא. על מנת שהמשתתפים יוכלו לחוש 
    איזה מהנושאים הם הולכים לחוות בכל אחת מההרצאות בסדרה. 
    כלי שני: 
    להכניס פנימה רק מה שמקדם את המטרהאחרי בחירת מטרות, אפשר לבחון את התוכן שאנו רוצים להכניס 
    לפי השאלה אם הוא מקדם אותנו לקראת המטרה. 
    למשל מעצבת פנים אשר מעוניינת לתת הרצאה על עיצוב בתים בחשיבה ירוקה וחסכונית תעביר את הנקודות השונות בהרצאתה דרך הזווית של פתרונות ירוקים לבנייה והתועלות בהם. מרצה שמעוניין להראות את ההזדמנויות שיש בקניית נדל"ן, ישתמש בדוגמאות רבות המדגימות איך מוצאים הזדמנויות כאלו.
    כלי שלישי: 
    שלבו את עצמכם, כנותני השירות המדויקים עבור לקוחות אלו. בחרתם מטרה והתחלתם לשלב תוכן. 
    חשוב שתגישו למשתתפים בהרצאה סיפורי מקרה או דוגמאות, למה אתם המתאימים ביותר לתת להם מענה על הצורך שלשמו הם באו לשמוע את ההרצאה. 
    המחשבה שעומדת מאחורי כלי זה היא שעלינו לסייע למשתתפים להבין מה יצא להם מהנושא הזה וגם מה איזה מענה אנחנו נותנים בתוך הנושא הזה. 
    למשל עורך דין לענייני גירושים מחליט להרצות בנושא "גירושים טובים- איך לעבור בשלום תהליך כואב זה", 
    מטרת ההרצאה היא לא רק לגרום למשתתפים בהרצאה להבין שעורך דין טוב יכול לעשות את כל הבדל בין תהליך כואב וארוך ובין תהליך קצר ופשוט. 
    מטרת ההרצאה היא להוכיח שדווקא עורך דין זה הוא המתאים ביותר לתת לכם שירות אם אתם עומדים בפני גירושים מבן/ בת הזוג.
    לסיכום, 
    תמיד נשאף לעורר את הכאב שבגללו המשתתף הגיע ואז לתת את הפתרון שלנו שהוא המתאים וההולם 
    ביותר עבורו, דרך סידור מסוים של התוכן כך שהתוכן והידע שניתנים בהרצאה יתמכו במטרות שלה.

    כלים שימושיים לבניית הרצאה. 
    אנשים המומחים בתחומם, מחזיקים ידע רב ועמוק היכול להתפרס על פני נושאים רבים. 
    בניית הרצאה היא בעצם, בחירת התוכן המדויק והזווית שממנה רוצים להגיש את הנושא - וזהו אתגר גם למרצים המנוסים ביותר.  
    מרצים ובעלי עסקים רבים תוהים האם יש כלים או שאלות שאפשר לשאול בכדי לדייק את בחירת הנושאים והביא זוויות רלוונטיות עבור המשתתפים ואכן יש - בחרתי לתת לכם במאמר זה 3 כלים לשלב כבר בהרצאה הבאה שלכם. 

    כלי ראשון:
    הגדרת מטרה להרצאה
    אם המטרה היא היכרות וחשיפה – נכון יהיה לבחור בזווית רחבה של הנושא, זווית עקרונית אולי. 
    זווית שתוכל להראות את כל קשת האלמנטים בנושא זה – מה שיאפשר לנו אולי לגרום לכך שבעתיד נוזמן להציג את שאר האלמנטים יותר לעומק.
    אם המטרה מכוונת למשהו ספציפי מאד- לדוגמא מאמן אישי שרוצה לעבוד עם מאומנים שגרים רחוק והוא מציע עבודה דרך הסקייפ. 
    במקרה כזה יהיה נכון בין היתר לטפל גם בסקייפ כאמצעי לא שגרתי להתקשרות ולפוגג פחדים והתנגדויות של משתתפים סביב נושא זה.
    אם המטרה היא לגרום ולגרות אנשים להירשם לסדרה של הרצאות סביב נושא מסוים, נניח ההיסטוריה של מדינת ישראל, יהיה נכון לתת טעימה קטנה מכל נושא בסדרת ההרצאות בזמן הרצאת המבוא. על מנת שהמשתתפים יוכלו לחוש איזה מהנושאים הם הולכים לחוות בכל אחת מההרצאות בסדרה. 

    כלי שני: 
    להכניס פנימה רק מה שמקדם את המטרה.
    אחרי בחירת מטרות, אפשר לבחון את התוכן שאנו רוצים להכניס לפי השאלה אם הוא מקדם אותנו לקראת המטרה. 
    למשל מעצבת פנים אשר מעוניינת לתת הרצאה על עיצוב בתים בחשיבה ירוקה וחסכונית תעביר את הנקודות השונות בהרצאתה דרך הזווית של פתרונות ירוקים לבנייה והתועלות בהם.
    מרצה שמעוניין להראות את ההזדמנויות שיש בקניית נדל"ן, ישתמש בדוגמאות רבות המדגימות איך מוצאים הזדמנויות כאלו.

    כלי שלישי: 
    שלבו את עצמכם, כנותני השירות המדויקים עבור לקוחות אלו.
    בחרתם מטרה והתחלתם לתכנן את התוכן. חשוב שתגישו למשתתפים בהרצאה סיפורי מקרה או דוגמאות, שמדגימים מדוע אתם המתאימים ביותר לתת להם מענה על הצורך שלשמו הם באו לשמוע את ההרצאה. 
    המחשבה שעומדת מאחורי כלי זה היא שעלינו לסייע למשתתפים להבין מה יצא להם מהנושא הזה וגם מה איזה מענה אנחנו נותנים בתוך הנושא הזה. למשל עורך דין לענייני גירושים מחליט להרצות בנושא "גירושים טובים- איך לעבור בשלום תהליך כואב זה", מטרת ההרצאה היא לא רק לגרום למשתתפים בהרצאה להבין שעורך דין טוב יכול לעשות את כל הבדל בין תהליך כואב וארוך ובין תהליך קצר ופשוט. 
    מטרת ההרצאה היא להוכיח שדווקא עורך דין זה הוא המתאים ביותר לתת לכם שירות אם אתם עומדים בפני גירושים מבן/ בת הזוג.
    לסיכום, תמיד נשאף להציף את הצורך ואולי אפילו את כאבו של 
    המשתתף
    ולהציג את הפתרון שלנו למצבו כהמתאים וההולם ביותר עבורו,
    באמצעות סידור וארגון התוכן והידע באופן שיווקי יותר שיתמוך במטרת ההרצאה.


     
BizMakeBiz פותח ע"י